Milano Shopping!

Milano!





Många frågar "vart är det bäst att shoppa i Milano"?
Jag brukar alltid svara "ska du åka till Milano se då till att ha fullt med cash", tyvärr är det annars bortkastad tid om man inte bara vill njuta av utsikten.
Milano är en stad där rika bor och äger modet, klubbar o.s.v.
Men det är klart att man alltid har råd med något men hur kul är det att komma hem med ett plagg?Jag vill ha påsar med plagg!

 



Vittorio Emanuele
- Där ligger Prada, Louis Vuitton och Gucci bland annat!





Så tänkte nämna några gator som jag gillar:

Monte Napoleone 

Salvatore Ferragamo,Valentino , Cartier and Louis Vuitton, Prada Uomo , Mila Shön and Versace Donna.

Sen har dem en skön Outlet i slutet av Montenapoleone där dem säljer märkeskläder från märkes butikerna, fina grejor!



Via Della Spiga - D&G, Dolce Gabanna Men ,
Diesel , Borsalino. Bvlgari , Prada , Bottega Veneta , Sharra Pagano , Erreuno , Krizia.



Via Sant’Andrea

Missoni , Gianfranco Ferré, Dolce & Gabbana , Chanel , Moschino , Hermes, Prada , Kenzo , Armani , Trussardi , Mario Valentino,










10.Corso.Como






Corso como : Metro station Porta Garibaldi ,Gröna linjen :


Detta är en jätte lyxig butik för alla trendiga, finns accessoarer och andra prylar oxå. Men det är mest Dior Prada dem stora märkena.


Hemsidan:

www.10corsocomo.com/#10CC_milano/ 

Väldigt snygg butik måste jag säga och värt att ta en titt på även om man inte har råd, svårt men ett måste!


Dem har ett fick precis efter entren som ligger precis innan butiken om man vill ha en god caffe latte!





Via Brera



En utav milanos vackraste gator, en smal gång gata med massa små cafe och aperitivo ställen. Sen har dem en hel del konst och inredning dessutom. Det är milanos hjärta för konst och mode.
En utav mina favorit butiker ligger där som heter Patrizia Pepe for men!!Snygga kläder med snygga detaljer!

www.patriziapepe.com








Porta Ticinese




Här kan man välja och vraka fast för dem som vill ha mer plagg med sig i påsen och mer pengar i plånboken,
gatan bjuder på olika små butiker Diesel, gas ,små skobutiker , outlets , inrednings outlets , armani , american a etc.
Skönt är det i alla fall inte bara att shoppa men att promenera igenom denna gata som leder in mot centrala milano fast först till Via Torino som är en annan lång shopping gata med lite mer budget vänliga!







Antonioli som jag skrivit om innan och ligger i Navigli området.

www.antonioli.eu


Nästa gång jag åker ska jag kolla upp en hel del vintage butiker för det har dem massor av och väldigt snygga saker!






Dani®






 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0