John Galliano Autumn/Winter 09/10





Nog den coolaste, snyggaste mest fantasifulla kollektionen Galliano har gjort!

Kunde inte bärga mig så sätter upp några av dessa härliga bilder som jag tycker är enastående, på studs!

Ideen ser ut att vara en Rysk-Balkan fantasi värld av deras folkdräktshistoria som han har gjort research på väldigt djupt. Med broderi , mycket metal i silver, diamanter, även tryck på kjolar.

För mig ser det ut som en del traditionell grund i Balkan mest ryska då folkdräckts historia men halva kollektionen får mig att tänka på dessa fantasy kvinnor som står med krigsutrustning täckta med metall.

Detta fick jag upp när jag sökte på google.com - Fantasy Princess warrior exakt min uppfattning och likheter.







Galliano hålller klassen är helt såld!Han är en fantastisk bra designer.






















Här är Videon på hela kollektionen på  Catwalken!





Hope u like it!


Dani®






Kommentarer
Postat av: nellie

bra modeblogg! vad jobbar du med? :)

2009-05-23 @ 22:47:24
URL: http://newa.blogg.se/
Postat av: nellie

sv: aha okej, intressant :) nae jag pluggar ekonomi o jobbar på mcd, så mode osv är bara ett fritidsintresse, tyvärr :p

2009-06-05 @ 12:11:58
URL: http://newa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0